6.Yayın-Seels Glasgow Generic Model
Seels ve Glasgow’un öğretim tasarımı
modeli dört aşamadan meydana gelen bir öğretim tasarımı sürecidir. Bu aşamalar;
problem, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıdır.
SEELS ve GLASGOW Modelinin Aşamaları
Problem
aşaması: Bu basamak; bilgi toplama, ideal- reel
karşılaştırması, performans analizi, kaynakların ve sınırlılıkların
değerlendirilmesi, öğrenme karakterlerinin belirlenmesi, hedef ve öncelikli
hedeflerin belirlenmesi ve problem cümlesi yazılımı süreçlerinden oluşur.Bu aşamada öncelikle hedefler
belirlenir. Hedeflere uygun davranışlar ortaya konulur. Önkoşul davranışların
neler olacağına karar verilir. Bu arada giriş davranışlarının hangileri olacağı
ortaya konulmalıdır. Öğrencilerin motivasyon ve öğrenme biçimleri sistematik
yaklaşım biçiminin ilk aşamasında yapılması gerekenlerdir.
Tasarım
aşaması: Medya
seçimi yapılır. Öğretim stratejileri, hedef ve ölçütler belirlenir. Yapılacak
faaliyetler planlanır ve organize edilir. Hangi öğrenme etkinliklerini,
materyallerini kullanarak hedeflere ulaşılacağına karar verilmelidir.
Geliştirme
aşaması: Konuyla
ilgili materyal geliştirilir ve yapılan bu materyal ile ilgili bir
değerlendirme yapılır.
Uygulama
ve değerlendirme aşaması: Değerlendirme aşamasında ise, hem süreç, hem de sonuç
değerlendirilebilir. Değerlendirme öğretim programının denenmesi aşamasında
yapıldığı gibi, uygulanması aşamasında da yapılmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder