2.Yayın-Addie Modeli
ADDIE Modelinin Aşamaları
Analiz (Analysis): Bu aşamada sorunlardan hareketle eğitim gereksinimleri belirlenmekte, öğrenci niteliklerinin/özelliklerinin çözümlemesi yapılmakta, kurumsal politikalar/ koşullar açıklığa kavuşturulmakta ve önceliklerden hareketle eğitim hedefleri saptanmaktadır.
Tasarım
(Design): Bu aşamada öğretim
amaçları yazılmakta, içeriğin
seçimi ve düzenlemesi yapılmakta, öğretme-öğrenme süreçlerinde kullanılacak
stratejiler geliştirilmekte ve ulaşılan çıktıları ölçmeye dönük araçlar
oluşturulmaktadır.
Geliştirme
(Development): Bu aşamada daha çok
öğretme-öğrenme süreçlerinde yararlanılacak olan materyaller üretilmektedir.
Bunlar arasında özellikle eğitimci kılavuzları, katılımcı materyalleri,
destekleyici ortamlar, kullanım gereçleri başta gelmektedir.
Uygulama
(Implementation): Bu aşamada tasarımı
yapılan öğretme sisteminin uygulamasını etkileyecek değişkenler üzerinde
çalışılmakta ve gerekli hazırlıklar yapılmaktadır. Özellikle tesislerin
ayarlanması, ortamların düzenlenmesi, bütçeleme yapılması ve eğiticilerin
eğitimi gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Değerlendirme
(Evaluation): Bu aşamada ise taslağı
geliştirilen öğretim sisteminin ön denemesi, düzeltmeler, son değerlendirilmesi
ve geleceğe ilişkin kestirimler yapılmaktadır. Böylece, tasarımı yapılan
sistemin tüm öğeleri işlerlik açısından test edilmiş olmaktadır.
ADDIE modelinde her bir
aşamasının sonuçları, diğer aşama için birer girdi olmaktadır. Her aşamanın
sonunda yer alan değerlendirme süreci ile bir sonraki aşamaya geçiş için onay
veya ret kararının oluşması sağlanmaktadır.
Emeklerinize sağlık
YanıtlaSilElinize sağlık hocam
YanıtlaSil