5.Yayın-Dick Carey Carey Öğretim Tasarımı Modeli








Dick veCarey’nin (1990) aşama aşama tasarım modeli, tasarımcının öğrenme hedeflerini ve bu hedeflere ulaşılmasını sağlayacak öğretim stratejilerini belirlediği bir dizi olay ve olguları içermektedir. Dick ve Carey tasarım modeline örnek olarak tek yönlü öğretimsel televizyon veya video-kaset kullanımı verilebilir. Dick ve Carey tasarım modelinde, öğretmen bütünüyle iletişimin başlatıcısı ve moderatörü konumundadır.

 

Birbiriyle ilgili olan ve birlikte çalışan parçalar, hedefi gerçekleştirmek amaçlı çalışır. Sistem hedefe ulaşmışsa değerlendirme yapılır, ulaşmamışsa modifiye edilir Öğretimsel hedefler üzerine dikkat toplanır. Her bir adım birbiriyle bağlantılıdır. Farklı seviye ve statüdeki öğrencilere uygulanabilir.

 

                                                  Dıck Ve Carey Modeli’ nin Aşamaları

 


Öğretim Hedeflerini Tanımlayıcı İhtiyaçların Belirlenmesi: Öğrencide meydana gelmesi istenilen davranışların amaç olarak belirlenmesi sağlanır. Öğretim tamamlandıktan sonra öğrencide hangi becerinin geliştirilmek istendiğinin tanımı yapılır.

 

Öğretimsel Analiz: Hedefe ulaşmak için gerekli olan yetenekleri belirlenir. Adım adım kişinin hedefi uygularken ne yapacağı tanımlanır.

 

Öğrenen ve Bağlam Analizi: Öğrencilerin öğrenme görevine getirmesi gereken becerileri belirlenir (önbilgiler).

 

Performans Hedefleri: İhtiyaç ve amaçlar özel ve detaylı hedeflere dönüştürülür. Böylece öğretimde gerçekleşmeyecek amaçların ve ders planında hedef performansların belirlenmesi sağlanır,

 

Değerlendirme Araçları: Bu aşamada öğrenci performansının ölçülmesi için değerlendirme araçlarının geliştirilmesi sağlanır. Yeni becerileri öğrenmek için gerekli olan bireysel hazır bulunuşluklar belirlenir. Öğrenme sırasında öğrencilerde meydana gelen oluşumların ders boyunca kontrol edilmesi sağlanır.

 

Öğretim Stratejilerinin Geliştirilmesi: Öğretimsel etkinliklerin, hedeflerin başarısı ile nasıl ilişkilendirileceğinin tasarlanması bu bölümde yer alır. Öğrencilere  bilgiyi tarafsız ve etkili öğretim stratejisi ile sunmak gerekir.

 

Öğretimin Materyallerinin Seçimi ve Geliştirilmesi: Basılı materyaller ya da diğer kitle iletişim araçlarını öğretim için seçimi ve tasarlanması gerekir. Mümkünse kullanılması olanaklı olan materyalleri kullanmak, eğer yoksa yeni materyallerin geliştirilmesine ihtiyaç duyulur.

 

Biçimlendirici Değerlendirmenin Geliştirilmesi: Buradaki amaç öğretimsel materyali düzenlemek ve geliştirmek için bilgi sağlamak ve  öğretim materyalleri ile sağlanan bilgiler arasındaki tutarsızlığı belirlemektir.

 

Toplam Değerlendirmenin Yürütülmesi ve Geliştirilmesi: Bu basamak sistemin etkililiğini bütünleştirmek için çalışır ve gelişme aşamasını geçirmiş olan sistemi yürütür.

 

Öğretimi Gözden Geçirme: Hedeflere ulaşmayı engelleyen unsurları ortadan kaldırmayı amaçlar.


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

6.Yayın-Seels Glasgow Generic Model